Heeft u een content marketing strategie?

In dit blog ga ik in op de essentie van een content marketing strategie. De kern van content marketing is het aanbieden van relevante informatie via het juiste kanaal aan uw doelgroep.

Wat is content marketing?

De kunst van content marketing is dat u in contact staat met uw doelgroep, zonder dat u hen opdringt iets te verkopen. Uw doelgroep verlangt relevantie en toegevoegde waarde. Via informatieve en inspirerende verhalen is dit mogelijk.

Content marketing is in twee basisprincipes samen te vatten:

  • Luister naar de behoefte van (potentiële) klanten
  • Creëer waardevolle content en handige hulpmiddelen om in te spelen op de vragen en behoeften

Content kan bijna van alles zijn; blogs, video’s, white papers, et cetera. Het doel is dan ook om verschillende soorten content te publiceren, zodat u alle potentiële klanten bereikt. Let erop dat u geen verkooppraatje schrijft. Echter, verwerk in de content wel een call-to-action. U wilt de lezer namelijk wel aanzetten tot een actie, zoals het aanvragen van een offerte of het doen van een aankoop.

Zodra u uw content, bijvoorbeeld in de vorm van een blog, geschreven hebt, is het belangrijk om de content onder de aandacht te brengen. Maak gebruik van verschillende kanalen, zoals Twitter en LinkedIn (afhankelijk van de doelgroep). Zorg er ook voor dat de doelgroep uw content kan delen of erop kan reageren.

Content marketing

Is content marketing de moeite waard?

Content marketing is het zeker waard. Door te investeren in content marketing bepaalt u zelf uw doelgroep. Het kost natuurlijk veel tijd om waardevolle content te creëren, maar met een goede strategie levert het veel meer op. Bovendien blijven de kosten laag.

Heeft u een website?

Plaats dan met regelmaat nieuwe content op uw website. Zoekmachines zijn gek op nieuwe content. Plaatst u nog geen content, begin er dan direct vandaag mee! Ga brainstormen over onderwerpen die van belang zijn voor uw doelgroep en schrijf vervolgens een artikel of blog over het gekozen onderwerp. Een goed voorbeeld van een organisatie die content marketing toepast, is het Italiaans restaurant Da Gigi. Zij plaatsen hun nieuwsbrieven op de website, waardoor er aanvoer is van nieuwe content.

 

Richard van Kampen
Online marketeer bij Invictus Online Marketing

Wilt u graag meer weten over content marketing in combinatie met zoekmachine optimalisatie? Stuur een e-mail naar richard@invictusonlinemarketing.nl

About The Author

Robin Koorn

Robin Koorn is mede-eigenaar en 'website bouwer' bij Invictus Online Marketing. Zijn specialismen zijn website ontwikkeling (WordPress), conversie optimalisatie en Google Analytics. Wij gaan voor langdurige samenwerkingen om steeds meer uit de website te halen.