Meer resultaat met een goede landingspagina

Als bedrijf probeert u via verschillende online marketingtools uw doelgroep naar uw website te krijgen; nieuwsbrieven, Google, Social media, etc. Als dit eenmaal is gelukt, moeten de bezoekers direct weten wat zij moeten doen. Vinden zij niet naar waar zij op zoek zijn, dan zijn ze weg. Komt de advertentie uit de nieuwsbrief niet overeen met de pagina waarop zij terecht komen, dan klikken ze weg.

Om dit te voorkomen, gaan we het in dit blog hebben over het realiseren van een goede landingspagina.

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een specifieke pagina waar bezoekers op terecht komen vanuit een externe bron, zoals een nieuwsbrief of een Social media-kanaal. De landingspagina is erop gericht om slechts één doel te realiseren. Voor een autobedrijf is dit bijvoorbeeld het maken van een afspraak voor de APK en voor een restaurant het maken van een reservering voor het diner.

Het klinkt eenvoudig, maar dat is het niet. Wanneer de bezoekers eenmaal op de landingspagina zijn, moet u de hen overhalen om een bepaalde actie uit te voeren.

Wat is een goede landingspagina?

Hieronder een aantal belangrijke punten voor een goede landingspagina:

  • Kies één duidelijk doel voor de landingspagina en richt deze ook zodanig in. Verwijder alles van de pagina wat geen bijdrage levert aan het gestelde doel.
  • Kies een goede zoekterm waar uw doelgroep op zoekt en verwerk deze goed in de pagina. Dit is goed voor Google.
  • Zorg voor een duidelijke pagina-structuur; heldere call-to-actions, tussenkoppen en functionele afbeeldingen.
  • Zorg ervoor dat de verwachting van de bezoekers overeenkomt met de landingspagina.

De landingspagina van Invictus Online Marketing

Als online marketing bureau richten wij ons op het MKB in de provincies Utrecht, Gelderland en deels Noord-Holland. Echter, met de webpagina’s die op onze website staan, is het moeilijk om met al onze diensten in al deze provincies goed gevonden te worden. Daarom is het voor ons ideaal om landingspagina’s te schrijven.

Dit hebben wij ook gedaan voor onze dienst SEO, waarbij wij bijvoorbeeld de landingspagina met als focus keyword SEO Ede hebben geschreven (zie de afbeelding hieronder).

Goede landingspagina

 

U ziet heel duidelijk dat de landingspagina volledig gericht is op het doel om bezoekers, die op SEO Ede zoeken, een stuk informatie te geven en vervolgens te verleiden tot het maken van een afspraak.

Ik wil ook een goede landingspagina

Wilt u ook goede landingspagina’s voor uw bedrijf? Kom dan vrijblijvend bij ons langs voor een kennismaking. Wij helpen u graag op weg.

 

Richard van Kampen
Invictus Online Marketing

About The Author

Robin Koorn

Robin Koorn is mede-eigenaar en 'website bouwer' bij Invictus Online Marketing. Zijn specialismen zijn website ontwikkeling (WordPress), conversie optimalisatie en Google Analytics. Wij gaan voor langdurige samenwerkingen om steeds meer uit de website te halen.