Online Marketing Bureau Invictus – Makes You Unbeatable

Optimaliseer uw content met de SEO-checklist

Wij vertelden het u al vaker: plaats regelmatig nieuwe content op uw website om goed zichtbaar te zijn in de zoekresultaten. Maar daar stopt het niet bij. U kunt uw content ook verder optimaliseren om betere resultaten te behalen. Gebruik hiervoor de SEO-checklist.

Hoe zoekt uw doelgroep?

U schrijft content altijd met uw doelgroep in gedachte. Wat zijn hun interesses, verwachtingen en gedragingen? Door daar op in te spelen, schrijft u waardevollere content voor hen. De interactie verbetert en ze praten meer over uw bedrijf of merk.

Optimaliseer de content voor uw lezers

De content moet geschreven zijn om uw lezers meer waarde te bieden. Door de content specifiek te schrijven voor uw doelgroep, wordt u beter gevolgd en zorgt het voor goede leads. Natuurlijk is het belangrijk om te denken aan SEO, maar goed leesbare content, volledig gericht op uw doelgroep, zorgt voor engagement en conversie.

Optimaliseer de content voor de zoekmachines

Goed presterende content voor zowel de lezers als de zoekmachines, daar gaat het om. De content moet niet alleen opvallen bij uw doelgroep, maar ook bij de zoekmachines. Door de content te optimaliseren voor de zoekmachines, valt het ook op, zodra uw doelgroep zoekt op een specifiek onderwerp. Echter, schrijf uw content wel voor de lezer. Aan over-geoptimaliseerde teksten heeft u niks.

Meten is weten

Via Google Analytics kunnen we uitstekend achterhalen welke content meer traffic oplevert naar uw website. Ook kunnen we het surfgedrag op de website zelf achterhalen en zien welke kanalen het meest rendement opleveren. Scoort een bepaald artikel of pagina niet goed bij uw doelgroep en / of zoekmachine, dan ziet u dat direct en kunt u verbeteringen aanbrengen.

Gebruik altijd deze SEO-checklist

Door de SEO-checklist te gebruiken, creëert uw goede content die meer opvalt bij uw doelgroep en de zoekmachines. Bovendien is het belangrijk om uw content altijd up-to-date te houden.

 

Richard van Kampen
Online marketeer bij Invictus Online Marketing