Social Media (laten) inzetten

U kunt het inzetten van Social media wel een beetje vergelijken met een (netwerk) borrel waar u met uw kaartje rond zwaait en roept: “Koop mijn product! Koop mijn product!”. Wat u beter kunt doen, is om uzelf innemend op te stellen. Wees geïnteresseerd in anderen, gebruik humor, verstrek informatie en wees interessant. Zo werkt het ook met Social media.

Effectief Social media inzetten

Het kan even duren voordat u een trouwe aanhang van volgers hebt. Maar juist door bovengenoemde eigenschappen te gebruiken, worden uw posts eerder gedeeld en geliked. Dit resulteert in meer volgers, wat uiteindelijk ook meer conversie op zal leveren. En laten we eerlijk zijn, daar draait het toch om?! Een bijkomend voordeel van Social Media: het is gratis! Toch? U moet er wel wat tijd in steken om effect te zien, maar het is ‘slechts’ tijd. Tijd die u wellicht ook in productievere zaken kan stoppen. Tijd die u kunt gebruiken om met uw core business bezig te zijn.

Doen waar u goed in bent

Wacht eens even… zo gratis is het dus niet! Als u bij wijze van spreken vier uur per week op Social media actief bent en u hanteert een uurloon van € 75,-, dan ‘kost’ het u € 300,- per week. Is het dan niet beter om een professional te vragen dit voor u uit handen te nemen? Een online marketeer die volgers omzet naar klanten, Social media integreert binnen een online campagne en een hele strategie kan opstellen? Natuurlijk, het kost geld. Maar zelf op Social Media actief zijn kost ook geld en dan krijgt u waarschijnlijk niet de resultaten die u met een professional wel krijgt.

 

About The Author

Richard van Kampen

Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. het ontwikkelen van online marketingstrategieën, zoekmachine marketing (SEO en SEA) en conversie optimalisatie.