U heeft vast wel eens te maken met een tijdelijke actie die u op Facebook plaatst via een bericht. U wilt een deel van uw doelgroep bereiken en het bericht met de actie moet maar enkele dagen op uw tijdlijn staan. Nu biedt Facebook nieuwe mogelijkheden om aan deze wensen te voldoen. In dit blog gaan we in op deze twee nieuwe features.

Doelgroepen en privacy voor berichten instellen

Om uw specifieke bericht te targetten en de einddatum in te stellen, dient u van tevoren Doelgroepen en privacy voor berichten in te schakelen. Dit doet u als volgt:

  • Ga naar Instellingen van uw pagina (afbeelding 1)
  • Klik op het tabblad Algemeen (afbeelding 2)
  • Schakel Doelgroepen en privacy voor berichten in (afbeelding 2)

Facebook bereik vergroten

Afbeelding 1

 

Facebook feature 2

Afbeelding 2

 

Doelgroep targetten op interesse

U kunt uw bericht volledig richten op een specifieke doelgroep. Niet iedereen die uw Facebookpagina leuk vindt, heeft namelijk dezelfde interesse. U doet dit als volgt:

  • Klik op het omcirkelde logo (afbeelding 3)
  • Klik vervolgens op Interesses (afbeelding 4)
  • Vervolgens voegt u de gewenste interesses toe

Facebook bereik vergroten

Afbeelding 3

 

Facebook bereik vergroten

Afbeelding 4

 

Met deze optie zorgt u ervoor dat uw bericht bij uw gewenste doelgroep aankomt.

Einddatum instellen bij een bericht

Het was al mogelijk om een bericht vooruit in te plannen, maar nu is het ook mogelijk om een einddatum in te stellen voor een bericht. Ideaal wanneer u een tijdelijke promotie heeft. U stelt dit als volgt in:

  • Klik weer op het omcirkelde logo (afbeelding 5)
  • Vervolgens klikt u op Einddatum bericht (afbeelding 6)
  • U stelt de gewenste einddatum in en u bent klaar

Facebook bereik vergroten

Afbeelding 5

 

Facebook bereik vergroten

Afbeelding 6

 

Deze nieuwe mogelijkheden op Facebook zorgen ervoor dat uw berichten kwalitatief sterker worden. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u deze natuurlijk aan ons stellen.

 

Richard van Kampen
Invictus Online Marketing


Robin Koorn
Robin Koorn

Robin Koorn is mede-eigenaar en ‘website bouwer’ bij Invictus Online Marketing. Zijn specialismen zijn website ontwikkeling (WordPress), conversie optimalisatie en Google Analytics. Wij gaan voor langdurige samenwerkingen om steeds meer uit de website te halen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.