Verhoog uw CTR met de nieuwe uitgebreide AdWords-advertenties

Verhoog uw CTR met de nieuwe uitgebreide AdWords-advertenties

Google AdWords heeft een nieuw format voor de AdWords-advertenties ontwikkeld: de uitgebreide tekstadvertenties. Door de ontwikkeling op het gebied van mobiele communicatie in de samenleving, was het voor Google essentieel om hierop in te springen en tegemoet te komen aan zowel de gebruikers als de adverteerders.

Verhoog uw CTR met de nieuwe uitgebreide AdWords-advertenties

Afbeelding: nieuwe format AdWords-advertenties

Uitgebreide tekstadvertenties

De uitgebreide tekstadvertenties verschillen op enkele essentiële punten ten opzichte van de standaard tekstadvertenties:

  • Twee koppen – elk maximaal 30 karakters.
  • Uitgebreid tekstveld – maximaal 30 karakters.
  • Zichtbare URL, waarbij de domeinnaam uit de uiteindelijke URL wordt gehaald.
  • Twee optionele Pad-velden die kunnen worden gebruikt in de zichtbare URL van de advertentie – maximaal 15 karakters per Pad-veld.

In de onderstaande video gaan we verder in op het nieuwe format van Google AdWords, waarin we onder andere het grootste voordeel – de CTR – bespreken!

About The Author

Richard van Kampen

Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. het ontwikkelen van online marketingstrategieën, zoekmachine marketing (SEO en SEA) en conversie optimalisatie.