Het is erg verleidelijk; kijken of uw AdWords-advertenties getoond worden in de zoekresultaten van Google. Maar dat kunt u beter niet doen! In dit blog geven wij de redenen en welke oplossing er is om wél uw AdWords-advertenties te bekijken.

Twee belangrijke redenen om niet in Google zelf op zoek te gaan naar uw AdWords-advertenties?

Er zijn twee belangrijke redenen waarom u beslist niet zelf via Google op zoek moet gaan naar uw advertenties:

  1. Wanneer u in Google een zoekopdracht uitvoert die uw advertentie laat verschijnen, genereert u dus vertoningen zonder klikken. Dit verlaagt de klikfrequentie en kan ervoor zorgen dat uw advertentie minder vaak getoond wordt dan eigenlijk zou kunnen. Bovendien daalt ook de doorklikratio. Stel dat u uw AdWords uitbesteedt heeft aan een online marketingbureau en zij ontwikkelen rapportages, dan geven de gegevens eigenlijk een verkeerd beeld.
  2. Wanneer u regelmatig in Google op zoek gaat naar uw eigen AdWords-advertenties, maar er nooit op klikt, kan het zelfs gebeuren dat de advertenties niet meer getoond worden in de resultaten. Google denkt namelijk dat u niet geïnteresseerd bent in de advertenties.

Kortom, het is belangrijk dat u niet via Google zelf op zoek gaat naar uw AdWords-advertenties. Maar gelukkig is er een oplossing, waarmee u wel uw advertenties kunt vinden.

Vindt uw AdWords-advertenties zonder dat het de prestaties beïnvloedt

De Advertentievoorbeeld en -diagnosetool om uw AdWords-advertenties te vinden

Bent u op zoek naar uw advertenties, dan adviseren wij u om de Advertentievoorbeeld en -diagnosetool te gebruiken. Zo kunt u precies zien waar uw advertentie wordt weergeven in de zoekresultaten op een bepaalde zoekterm. Het levert exact dezelfde resultaten, maar genereert geen vertoningen. Ideaal! Bovendien geeft de tool een melding als uw advertenties niet worden getoond, inclusief uitleg. Zo kunt u direct wijzigingen aanbrengen om uw potentiële klanten te bereiken.

Enkele punten van aandacht om mee rekening te houden:

  • De tool kan alleen advertenties in het Zoeknetwerk van Google vinden.
  • De opmaak van de advertenties kan verschillen.
  • Bovendien worden de advertentie-extensies niet altijd weergegeven.

Meer weten over het inzetten van AdWords voor uw bedrijf?

Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden die AdWords biedt voor uw bedrijf. Neem contact met ons op voor het maken van een vrijblijvende afspraak.


Richard van Kampen
Richard van Kampen

Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. het ontwikkelen van online marketingstrategieën, zoekmachine marketing (SEO en SEA) en conversie optimalisatie.