Tijdens het belangrijkste jaarlijkse marketingevent Google Marketing Live bespreekt Google de belangrijkste innovaties en producten.

In deze serie van zes blogs schrijven we over de – in onze ogen – meest interessante innovaties:

  1. Google AdWords wordt Google Ads
  2. Google Marketing Platform
  3. Google Ad Manager
  4. Responsive Search Ads
  5. Local Ad Campaigns
  6. Hotel Ads

In dit blog aandacht voor Hotel Ads.

Hotel Ads toegevoegd aan het Google Ads-platform

De advertentiemogelijkheden voor hotels worden geïntegreerd in het Google Ads-platform. Aangezien in Google Ads ook alle andere advertentiekanalen beheerd worden, is het logisch dat ook Hotel Ads daar bij staat.

Wat is Hotel Ads en wat doet het?

De hotellerie is een doelgroep van Google en met Hotel Ads kunnen klanten direct via Google een kamer boeken bij een hotel naar keuze. Wanneer de potentiële boeker via Google bijvoorbeeld zoekt op “hotels in Utrecht”, dan staan de ‘organische’ resultaten van Google Hotel Ads boven de andere organische zoekresultaten. Wanneer Google dan ook nog aangeeft dat het aantal hotelgerelateerde zoekopdrachten een jaarlijkse stijging van 25% laat zien, dan begrijp je dat Google de macht heeft.

Zowel qua aantal kliks als het rendement op de uitgaven heeft Hotel Ads een exponentiële groei getoond. Bovendien ziet het er niet naar uit dat de groei gaat stagneren. Hoe Hotel Ads werken, kun je verder lezen in het blog van Emerce.

Meer weten over Hotel Ads en de andere innovaties?

Met deze serie van zes blogs over een aantal nieuwe innovaties binnen AdWords hoop ik je inzicht te hebben gegeven in de mogelijkheden die er gaan komen. Ik kijk vooral uit naar Responsive Search Ads en Local Ad Campaigns. Wil je meer weten over de innovaties en wat voor jou interessant kan zijn om jouw doelen te behalen? Neem dan contact met mij op via richard@invictusonlinemarketing.nl of 0318 – 305 216.

Richard van Kampen
Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. zoekmachine marketing (SEO en SEA), copywriting en conversie optimalisatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *