Adverteren in het Google Display Netwerk

Wil jij je naamsbekendheid vergroten? Wil jij zichtbaar zijn op websites waar jouw doelgroep zich bevindt? Kies dan voor het adverteren in het Google Display Netwerk.

Wat is het Google Display Netwerk?

Het Google Display Netwerk is één van de mogelijkheden om te adverteren via Google AdWords. Het biedt de mogelijkheid om te adverteren op meer dan twee miljoen websites die verbonden zijn aan Google. Deze websites hebben aangegeven advertenties van Google AdWords toe te laten op hun site. Voorbeelden van websites zijn YouTube, Nu.nl, Buitenrader, maar ook veel kleinere websites over diverse onderwerpen.

Via het Display Netwerk van Google kun je met verschillende advertentie-indelingen je doelgroep bereiken, zoals beeld-, video- en tekstadvertenties. Het Google Display Netwerk bereikt meer dan 90% van de mensen op het internet (bron: Google). Dit is dus enorm!

Hoe werkt het?

Google Ads heeft twee belangrijke netwerken: het Zoeknetwerk en het Display Netwerk. Waar het Zoeknetwerk ingericht is op het moment dat de bezoeker actief op zoek is naar een specifiek product of dienst, komt het Google Display Netwerk eerder in de salesfunnel. Op het moment dat de bezoeker dus nog niet actief op zoek is, maar mogelijk wel geïnteresseerd is of affiniteit heeft met jouw product of dienstverlening.

Omdat het Google Display Netwerk enorm groot is, is het belangrijk om gericht te targeten, zodat u uw doelgroep bereikt. Daarom heeft Google een aantal targetingopties:

  • Interesse: richt je op de interesse(s) van je doelgroep.
  • Onderwerp: maak gebruik van relevante onderwerpen die verbonden zijn aan jouw doelgroep.
  • Content: op basis van zoektermen worden de advertenties vermeld op belangrijke sites.
  • Plaatsing: bepaal handmatig of automatisch waarop je advertenties vertoond worden.
  • Remarketing: bereik uw websitebezoekers opnieuw.

Wat zijn de kosten van adverteren in het Google Display Netwerk?

Er zijn meerdere opties om advertentieruimte in te kopen. Je kunt kiezen voor bijvoorbeeld CPC (kosten per klik), CPM (kosten per 1.000 vertoningen) en Doel-CPA (zoveel mogelijk conversies tegenover de ingestelde kosten per acquisitie).

Ook adverteren in het Google Display Netwerk?

Wil je ook de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten? Heb je interesse in de inzet van een campagne via het Google Display Netwerk? Neem contact op met Richard van Kampen via 0318 – 762 593 of stuur een e-mail naar richard@invictusonlinemarketing.nl.