Over restaurant Bite

Restaurant Bite staat voor Bewust, Inspirerend, Toegankelijk en Eerlijk. Tim, Bob en hun team zijn enthousiast, klantgericht en vooral uniek. De beleving van vers eten en genieten brengen zij vol passie over op de gasten. Daarnaast is duurzaamheid een belangrijke USP van hen.

Lokaal de vindbaarheid verbeteren

In januari 2018 vroeg Bite aan ons om hun online vindbaarheid voor Veenendaal te verbeteren. Ze wilden hoog in Google komen wanneer er gezocht werd op:

  • Restaurant Veenendaal (zoekvolume van 2900 keer per maand op moment van schrijven)
  • Uit eten Veenendaal (zoekvolume van 320 keer per maand op moment van schrijven)
  • Lunchen Veenendaal (zoekvolume van 480 keer per maand op moment van schrijven)

Met het schrijven van goede, geoptimaliseerde teksten – in combinatie met onder meer een goede techniek en de populariteit van de website – heeft restaurant Bite goede organische posities verworven in de zoekresultaten , waarbij een uitstekende notering op restaurant Veenendaal op positie 5 in het oog springt. Zeker, omdat dit het eerste restaurant is in de zoekresultaten.

Klantcase over restaurant Bite

Bereik vergroten

In november en december 2018 moest het bereik van restaurant Bite vergroot worden. De olievlek moest uitgebreid worden van Veenendaal naar de omliggende plaatsen. De aanpak was om te gaan adverteren via enkele online kanalen: Google Ads, Facebook en Instagram.

De resultaten die het adverteren in de maanden november en december opleverde, waren positief:

  • In november zorgde het adverteren voor 32,81% van het totaal aantal bezoekers en 33,36% van het totaal nieuwe aantal bezoekers.
  • In december zorgde het adverteren voor 39,77% van het totaal aantal bezoekers en 38,64% van het totaal nieuwe aantal bezoekers.
  • Bovendien konden we uit de gegevens ook herleiden dat er meer bezoekers uit de regio naar de website doorklikten.