De eerste stappen in Content Marketing

Is content marketing compleet nieuw voor u? Dan nemen wij u graag mee naar de start om succesvol content marketing in te zetten. Want zeker is dat content marketing essentieel is in uw online marketing strategie.

De essentie van content marketing

Content marketing is voor zowel grote organisaties als MKB-bedrijven essentieel. In dit blog neem ik u mee in het starten van een content marketing campagne. Vooraf wil ik u meegeven dat content marketing niet iets is wat binnen no time succes oplevert. Het vergt tijd en energie, maar levert u op de lange termijn zeker resultaten op.

Vier belangrijkste prioriteiten bij content marketing

Wanneer u start met content marketing, wil ik u direct meegeven dat het bij content marketing niet gaat om het verkrijgen van zoveel mogelijk links die naar uw website verwijzen. Integendeel, om succesvol met content marketing te starten zijn er andere prioriteiten. Hieronder de belangrijkste prioriteiten.

1. Werk aan uw reputatie
Wanneer mensen uw bedrijfsnaam voorbij zien komen, dan wilt u dat dit een positieve associatie bij hen opwekt. Door content marketing goed in te zetten, draagt u hier zeker aan bij.

2. Werk aan uw zichtbaarheid
Content marketing kan ervoor zorgen dat u zichtbaar bent. De basis is het creëren van waardevolle content dat anderen willen delen met hun netwerk (via Social media en andere kanalen). Dit zorgt voor exposure bij mensen die u nog niet kennen.

3. Vergroot uw schare fans
U moet zelf werken aan het vergroten van uw schare fans. U moet ervoor zorgen dat de content – die u plaatst op uw eigen website, Social media of andere blogsites – die u creëert, het waard is om naar uit te kijken en dat uw fans het gaan delen met hun netwerk. Uit deze tweede lijn komen ook weer fans die u gaan volgen. Elke keer dat u content plaatst en deelt, zorgt het voor een sneeuwbaleffect onder de fans. Het gaat continu door.

4. Wees toegankelijk
Een goede reputatie, zichtbaarheid en een grote schare fans hebben, is natuurlijk geweldig. Maar u moet ook toegankelijk voor hen zijn. Het draait om engagement. Wanneer u geen goede relatie heeft met uw fans, beperkt het de voordelen van uw bedrijf die u juist gerealiseerd heeft met content marketing. Ga de relatie aan met zowel influencers als non-influencers en zorg ervoor dat u toegankelijk bent voor iedereen.

Deze vier onderdelen zijn essentieel in uw content marketing strategie. Op de lange termijn zorgt het ervoor dat u goede resultaten behaalt; vergroting naamsbekendheid, interactie en meer leads.

Start met content marketing

Onthoud de hierboven genoemde onderdelen en ga aan de slag met content marketing. Kijk of u uw kennis kunt delen via uw eigen Social media-kanalen. Of misschien kunt u een gastblog schrijven voor een andere website. Succes!

 

Richard van Kampen
Online marketeer Invictus Online Marketing

About The Author

Robin Koorn

Robin Koorn is mede-eigenaar en 'website bouwer' bij Invictus Online Marketing. Zijn specialismen zijn website ontwikkeling (WordPress), conversie optimalisatie en Google Analytics. Wij gaan voor langdurige samenwerkingen om steeds meer uit de website te halen.