Kent u LinkedIn Pulse? Het is de ideale manier om via LinkedIn blogs of artikelen te delen met uw connecties op LinkedIn. Met LinkedIn konden we natuurlijk al connecties maken met anderen en posts plaatsen, maar met LinkedIn Pulse kunnen we net dat stukje extra doen.

Waarom LinkedIn Pulse inzetten?

LinkedIn Pulse is een uitstekende manier om uw kennis te tonen en uzelf te positioneren als expert binnen uw vakgebied. Bovendien, wanneer u een blog plaatst, verschijnt het ook automatisch in de tijdlijn van uw connecties én krijgen ze een melding van een update in hun LinkedIn-inbox. U hoeft er dus geen aparte mailing uit te sturen.

Neem LinkedIn Pulse mee in de content kalender

Wanneer u regelmatig blogs schrijft, op uw website plaatst en deelt via uw social media kanalen, dan adviseren wij ook om deze blogs op LinkedIn Pulse te plaatsen. Zorg voor een aantrekkelijke titel, schrijf relevante content en plaats een afbeelding die een toegevoegde waarde heeft. Daarnaast adviseren wij ook om tags in te voeren, zodat uw blog beter gevonden wordt.

Heeft u al meerdere blogs op uw website staan, maar nog niet op LinkedIn Pulse? Een kwestie van kopiëren en plakken. De links worden automatisch opgepakt. Alleen de afbeeldingen dient u opnieuw te plaatsen.

Zet LinkedIn Pulse succesvol in

LinkedIn Pulse kan u veel opleveren. U kunt daadwerkelijk van waarde zijn voor uw doelgroep door relevante content te plaatsen. Het is een verlengstuk van uw huidige LinkedIn-activiteiten. Bovendien gaat u merken dat u meer relevante volgers krijgt op LinkedIn. Naast dat u zelf blogs kunt plaatsen, kunt u ook zelf influencers volgen die voor u belangrijk zijn. Wilt u dat ook? Ga naar het topmenu van LinkedIn en kies ‘Interests’. Vervolgens ziet u aan de linkerkant de button ‘Pulse’. Als u daarop klikt, klapt er een menu open en kunt u bronnen vinden die aansluiten bij uw interesses.

Gaat u aan de slag met LinkedIn Pulse? Succes met het boeken van mooie resultaten!

Een kantlijn op het moment van schrijven (18-5-2016): momenteel kunt u alleen blogs plaatsen als uw LinkedIn Engelstalig is ingesteld. Bij uw instellingen kunt u de taal wijzigen van Nederlands naar Engels.

Richard van Kampen
Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. zoekmachine marketing (SEO en SEA), copywriting en conversie optimalisatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *