Werk jij al met de nieuwe interface van Google Ads? Dan kun je gebruikmaken van enkele nieuwe features, waaronder de promotie-extensie. Deze extensie zorgt ervoor dat mensen op Google die jouw advertentie zien, extra verleid worden om op jouw advertentie te klikken. Een promotie / korting trekt natuurlijk altijd de aandacht.

 

Wat zijn de mogelijkheden met de promotie-extensie?

De promotie-extensie van Google Ads biedt verschillende mogelijkheden. Hieronder zet ik er een aantal voor je op een rij:

  • Keuze tot gelegenheid (optioneel): kies uit bijvoorbeeld Kerstmis, Valentijnsdag, Moederdag, Vaderdag of Black Friday.
  • Keuze uit verschillende promotie-typen (verplicht): geldkorting, percentagekorting, korting tot een bedrag en korting tot een percentage.
  • Keuze voor promotiedetails (optioneel): “Bij bestellingen van meer dan” of een promotiecode. De promotiecode is een goede mogelijkheid voor webshops.
  • Keuze voor taal en valuta (verplicht).

Daarnaast zijn er nog enkele velden verplicht: het bedrag of percentage, het item en de uiteindelijke URL.

Promotie-extensie van Google Ads

Aan de slag met de promotie-extensie van Google Ads

Voeg de promotie-extensie toe aan je campagne en je springt eruit ten opzichte van je concurrentie. De CTR – het doorklikpercentage – zal een stuk hoger zijn. Wil je meer weten over de mogelijkheden met deze extensie of heb je sowieso een vraag over Google Ads? Neem dan contact met mij op via richard@invictusonlinemarketing.nl of bel naar 0318 – 762 593. Ik help je graag op weg.

Let op: het is wel belangrijk dat je al werkt met de nieuwe interface van Google Ads. Op de oude versie kun je geen gebruikmaken van de promotie-extensie.

Richard van Kampen
Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. zoekmachine marketing (SEO en SEA), copywriting en conversie optimalisatie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *