In deze klantcase nemen we je mee in onze aanpak voor Mobile RED, specialist in voertuigbeveiliging in Nederland. Directeur / eigenaar Ruud Bruining werd met Mobile RED in 2017 klant bij ons en vanaf het eerste moment zagen we zijn motivatie om samen met ons ervoor te zorgen dat we meer omzet uit hun website gingen halen.

De vraag van Mobile RED

Hoger in Google. De juiste bezoekers op de website. Meer mensen die ons vinden en niet naar de concurrent gaan. Zorgen dat de bezoekers zich goed kunnen oriënteren op een alarmsysteem en een abonnement bij ons afsluiten. Het waren tijdens onze eerste meeting de belangrijkste speerpunten om naar toe te werken.

Onze aanpak

In gesprek met Ruud hebben we de doelstellingen en doelgroepen geformuleerd. Vervolgens hebben we een plan opgesteld om ervoor te zorgen dat we de doelstellingen gingen behalen. De focus ging op het ontwikkelen van een nieuwe website (gericht op leadgeneratie), het verbeteren van de organische posities in Google (SEO), en het verbeteren van de lopende Google Ads-campagnes en het opzetten van nieuwe Google Ads-campagnes, zodat het resultaat om meer winst te halen uit de website, gerealiseerd werd.

Klantcase: Hogere posities in Google en meer conversies Mobile RED

Keyword onderzoek
Om de menu- en sitestructuur vorm te geven, startten we met een keyword onderzoek. Het ging er namelijk om dat we de productnamen van Mobile RED goed moesten combineren met de zoektermen waar de doelgroep op zocht.

Verder gebruikten we het keyword onderzoek voor het verbeteren van de vindbaarheid in Google, zowel organisch als via adverteren.

Nieuw website
Waar de vorige website ingericht was op het geven van informatie, ging de focus bij de nieuwe website op leadgeneratie. Wanneer een websitebezoeker op de site binnenkwam, moest deze direct de mogelijkheid krijgen om te bellen voor een geschikt alarmsysteem voor zijn of haar auto. Een andere mogelijkheid was om de verschillende alarmsystemen te bekijken en vervolgens alsnog te bellen om het juiste alarmsysteem te kiezen.

Er is op verschillende conversies (vervolgacties) ingezet:

  • Het bellen via de site naar Mobile RED
  • Het invullen en versturen van het abonnementsformulier
  • Het invullen van het contactformulier

Organische posities verbeteren in Google
Vanuit het keyword onderzoek hebben we een aantal focus zoektermen gekozen om on page te optimaliseren. Met het schrijven van goede webteksten moesten we ervoor zorgen dat we hogere posities in Google kregen en de juiste websitebezoekers naar de website van Mobile RED.

Adverteren in Google
Google Ads – het adverteren in Google, via het Zoeknetwerk – was het juiste kanaal om direct te zorgen voor topposities op de juiste zoektermen en de juiste bezoekers op de website te krijgen; mensen die zochten naar een alarmsysteem voor hun voertuig.

Behaalde resultaten

Met onze aanpak hebben we mooie, positieve resultaten bereikt:

  • Organisch hoge posities in Google: vrijwel alle zoektermen die belangrijk zijn voor Mobile RED, staan in de top tien.
  • Uitstekend doorklikpercentage vanuit de Google Ads-campagnes; meer dan 16% voor de verschillende alarmsystemen.
  • Een gemiddeld bouncepercentage van 44%, waarbij het percentage voor Google Ads op 41% ligt en het percentage van organisch op 44%.
  • Het realiseren van meer conversies direct vanaf de homepage en via de verschillende producten.
  • Een betere gebruikerservaring voor de websitebezoekers.

Herken jij jezelf in deze klantcase?

Heb jij een vergelijkbare vraag die in deze klantcase beschreven staat en wil je graag jouw vraag aan ons voorleggen? Neem dan contact met ons op.


Richard van Kampen

Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. het ontwikkelen van online marketingstrategieën, zoekmachine marketing (SEO en SEA) en conversie optimalisatie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.