Wij vertelden het u al vaker: plaats regelmatig nieuwe content op uw website om goed zichtbaar te zijn in de zoekresultaten. Maar daar stopt het niet bij. U kunt uw content ook verder optimaliseren om betere resultaten te behalen. Gebruik hiervoor de SEO-checklist.

Hoe zoekt uw doelgroep?

U schrijft content altijd met uw doelgroep in gedachte. Wat zijn hun interesses, verwachtingen en gedragingen? Door daar op in te spelen, schrijft u waardevollere content voor hen. De interactie verbetert en ze praten meer over uw bedrijf of merk.

  • Bekijk de huidige trends van uw doelgroep. Wat leeft er bij hen? Gebruik hiervoor zoekmachines, Social media (ShareGrab) en andere informatiekanalen.
  • Bekijk welke content momenteel verschijnt in de zoekresultaten wanneer de doelgroep zoekt op gerelateerde zoektermen en keywords.
  • Achterhaal wat uw doelgroep wil en wat zij verwachten.
  • Schrijf vanuit deze verzamelde informatie content die voor uw doelgroep interessant is.

Optimaliseer de content voor uw lezers

De content moet geschreven zijn om uw lezers meer waarde te bieden. Door de content specifiek te schrijven voor uw doelgroep, wordt u beter gevolgd en zorgt het voor goede leads. Natuurlijk is het belangrijk om te denken aan SEO, maar goed leesbare content, volledig gericht op uw doelgroep, zorgt voor engagement en conversie.

  • Bedenk hoe uw content waarde biedt voor de lezer. Kwalitatief goede content wordt zeker gedeeld.
  • Schrijf over onderwerpen waar uw doelgroep op zoekt, zodat u meer exposure krijgt.
  • Zorg voor luchtige content die goed te begrijpen is voor de lezer.
  • Laat uw eigen identiteit terugkomen in de content die u schrijft.
  • Zoek uit welke kanalen de meeste engagement opleveren.
  • Zorg ervoor dat de content mobielvriendelijk is.

Optimaliseer de content voor de zoekmachines

Goed presterende content voor zowel de lezers als de zoekmachines, daar gaat het om. De content moet niet alleen opvallen bij uw doelgroep, maar ook bij de zoekmachines. Door de content te optimaliseren voor de zoekmachines, valt het ook op, zodra uw doelgroep zoekt op een specifiek onderwerp. Echter, schrijf uw content wel voor de lezer. Aan over-geoptimaliseerde teksten heeft u niks.

  • Gebruik een contentkalender dat ingaat op verschillende onderwerpen.
  • Kies van tevoren een focus keyword en pas dit vervolgens toe in de internettitel, meta description, koppen- en subkoppen, etc.
  • Schrijf unieke content.
  • Beordeel periodiek de content op gebroken links en herstel deze.
  • Maak een XML-sitemap aan en geef de zoekmachines toestemming om de content te indexeren.
  • Zet eventueel advertenties – via bijvoorbeeld AdWords en Facebook – in om ervoor te zorgen dat de content beter onder de aandacht komt.

Meten is weten

Via Google Analytics kunnen we uitstekend achterhalen welke content meer traffic oplevert naar uw website. Ook kunnen we het surfgedrag op de website zelf achterhalen en zien welke kanalen het meest rendement opleveren. Scoort een bepaald artikel of pagina niet goed bij uw doelgroep en / of zoekmachine, dan ziet u dat direct en kunt u verbeteringen aanbrengen.

Gebruik altijd deze SEO-checklist

Door de SEO-checklist te gebruiken, creƫert uw goede content die meer opvalt bij uw doelgroep en de zoekmachines. Bovendien is het belangrijk om uw content altijd up-to-date te houden.

 

Richard van Kampen
Online marketeer bij Invictus Online Marketing


Robin Koorn
Robin Koorn

Robin Koorn is mede-eigenaar en 'website bouwer' bij Invictus Online Marketing. Zijn specialismen zijn website ontwikkeling (WordPress), conversie optimalisatie en Google Analytics. Wij gaan voor langdurige samenwerkingen om steeds meer uit de website te halen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.