In dit artikel gaan we in op de termen content marketing en contentbeheer, wat hun relatie is met elkaar en waarom het schrijven van content essentieel is.

Wat is content marketing?

Content marketing is een marketingstrategie, waarbij waardevolle, relevante en consistente content wordt gecreëerd en gedeeld. Alles is erop gericht om jouw doelgroep aan te spreken, te informeren en ze aan je te binden, ofwel engagement. Het uiteindelijke doel is om klanten aan te trekken en natuurlijk te behouden. Belangrijk is dat de content die je schrijft, waardevol is voor de doelgroep. Het draait om kennis delen. Richt je niet primair op de promotie van je eigen merk of product. Bovendien ben je dan niet alleen relevant voor je doelgroep, maar ook voor het bestaansrecht van Google. Immers, zij wilt graag de bezoeker zo goed mogelijk voorzien van informatie waar diegene naar op zoek is.

Wat is de relatie tussen content marketing en contentbeheer?

Wat is contentbeheer?

Contentbeheer gaat over het beheer van de content die wordt gecreëerd vanuit de content marketing strategie. Dit omvat onder meer het creëren, publiceren en promoten van de content op verschillende online kanalen, zoals je website, nieuwsbrieven en social media. Contentbeheer is dus een belangrijk onderdeel van content marketing, omdat het ervoor zorgt dat de content op de juiste manier wordt gepresenteerd en gepromoot om de doelgroep te bereiken. Contentbeheer omvat ook het monitoren en analyseren van de prestaties van deze content, zodat je kunt zien welke content het meest effectief is in het bereiken van jouw doelgroep en het genereren van leads.

Kortom, content marketing en contentbeheer zijn beide belangrijk…

Content marketing en contentbeheer zijn allebei zeer belangrijk voor een succesvolle content strategie:

  • Content marketing omvat de strategie om waardevolle content te creëren en te delen.
  • Contentbeheer omvat het beheer van de content, zodat het effectief wordt gepresenteerd en gepromoot.

Wil je graag meer weten over content marketing en hoe je dit kunt aanpakken? Neem contact met mij op.

Richard van Kampen
Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. zoekmachine marketing (SEO en SEA), copywriting en conversie optimalisatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *