In een ander blog heb ik al uitgelegd hoe je betalingsproviders uitsluit in Google Analytics. Daarin ben ik ook dieper ingegaan op de vraag waarom jouw conversies (aankopen) worden toegekend aan de betalingsproviders. Dat ga ik deze keer niet doen, maar wel ga ik je uitleggen hoe je de betalingsproviders in Google Analytics 4 uitsluit. Dat doe je net op een andere manier.

De betalingsproviders uitsluiten in Google Analytics 4 in 7 stappen

Nu Google Analytics 4 actief is, is het ook belangrijk om daar de betalingsproviders uit te sluiten.

  1. Log in bij Google Analytics.
  2. Klik op het gewenste account en property waarvoor je de betalingsproviders wil uitsluiten.
  3. Ga vervolgens naar Beheerder en ga met de muis naar de kolom Property.
  4. Klik op Gegevensstream en klik de juiste gegevensstream aan.Betalingsproviders-uitsluiten-Google-Analytics-4
  5. Scroll naar beneden en klik op Meer instellingen voor taggen.Betalingsproviders-uitsluiten-Google-Analytics-4
  6. Klik in het venster op Een lijst met ongewenste verwijzingen maken.Betalingsproviders-uitsluiten-Google-Analytics-4
  7. Vervolgens kun je daar alle betaalproviders invullen. Hiervoor kun je dezelfde lijst gebruiken die je eerder bij de andere Google Analytics hebt ingevuld.

Aantal voorbeelden van betalingsproviders

Hieronder een lijst van een aantal betalingsproviders die je alvast kunt toevoegen aan de lijst. Natuurlijk kun je ook in jouw eigen lijst van verwijzingen kijken (Acquisitie >> Alle verkeer >> Verwijzingen)

  • betalen.rabobank.nl
  • safe.pay.nl
  • abnamro.nl
  • diensten.regiobank.nl
  • ideal.ing.nl
  • paypal.com
  • pay.mollie.nl
  • ideal.pay.nl
  • ideal.knab.nl
  • ideal.triodos.nl
  • ideal.bunq.nl
  • snsbank.nl
  • ideal.vanlanschot.com
  • regiobank.nl
  • mollie.com
  • asnbank.nl
  • ideal.bunq.com

Voortaan de juiste cijfers met jouw campagnes

Met dit artikel hoop ik het je eenvoudig te maken met het uitsluiten van de betalingsproviders, zodat je vanaf nu ziet wat het succes is van jouw campagnes. Heb je een vraag of opmerking, laat dan hieronder een reactie achter of neem contact met mij op.

Richard van Kampen
Richard van Kampen is mede-eigenaar van Invictus Online Marketing en een ervaren online marketeer. Zijn specialismen zijn o.a. zoekmachine marketing (SEO en SEA), copywriting en conversie optimalisatie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.