Vanochtend heb ik een webinar gevolgd van Tonny Loorbach, eigenaar van één van de bekendste online marketing bureaus. Hij gaf nieuwe tips die hij naar aanleiding van verschillende tests heeft ontdekt. En deze tips wil ik graag met u delen.

Uw website is een middel, geen doel opzich

Voordat u met allerlei online marketing activiteiten gaat starten, moet u uw online doelen opstellen. Vanuit daar gaat u kijken welke middelen – wij noemen dat tools – u gaat inzetten om deze doelen te bereiken. Is het doel om afspraken te maken met mensen die graag uw product willen kopen, dan is uw website een middel op dat te realiseren.

Het gaat om effectief en herkenbaar

Iedereen wil een mooie website. En het komt zeker goed uit als de website ook nog eens doet waar het voor bedoeld is. ..Stop! U moet dit omdraaien. Uw website moet vooral effectief zijn; een goede indeling, waarbij de bezoeker direct de gewenste actie kan uitvoeren. Daarnaast moet de website direct herkenbaar zijn. Houd het simpel voor uzelf en de bezoeker.

Visualisatie

Emotie gaat boven rationeel. Uit onderzoek blijkt dat bezoekers eerst naar afbeeldingen kijken en daarna pas de teksten gaan lezen. Als ze daar al de moeite voor nemen. Zorg daarom voor effectief beeldmateriaal. Maak buttons / banners ook een beetje dynamisch, maar maak het ook niet te heftig.

Kies per pagina één doel

Om ervoor te zorgen dat de bezoeker uw gewenste actie uitvoert, is het noodzakelijk dat u per pagina slechts één doel nastreeft. Bijvoorbeeld het aanmelden voor een nieuwsbrief, het downloaden van een e-book of het maken van een afspraak. Zorg ervoor dat de bezoeker niet afgeleid wordt door andere, nutteloze dingen. Denk bijvoorbeeld aan de Social media icoontjes die geen enkele toegevoegde waarde hebben als zij op een webpagina zijn waar ze via een contactformulier een afspraak kunnen maken.

Blijf nieuwe content plaatsen

Ik heb het u al vaker verteld: blijf nieuwe content plaatsen. Zorg ervoor dat uw bezoekers nieuwe kennis aangereikt krijgen. Dit kan in de vorm van tekstblogs zijn, maar ook videoblogs. Misschien verrast het u, maar u kunt al in een korte periode goed in de Google-resultaten staan. Gebruik echter wel goede zoektermen – keywords – in uw blogs.

Wilt u voorkomen dat u niet goed vindbaar bent in Google?

Wilt u zeker weten dat u goed vindbaar bent voor uw bezoekers? Kom dan direct in actie en maak een afspraak met ons. Wij voorzien u van de nodige tips om online succesvol te zijn.

 

Richard van Kampen
Invictus Online Marketing


Robin Koorn
Robin Koorn

Robin Koorn is mede-eigenaar en ‘website bouwer’ bij Invictus Online Marketing. Zijn specialismen zijn website ontwikkeling (WordPress), conversie optimalisatie en Google Analytics. Wij gaan voor langdurige samenwerkingen om steeds meer uit de website te halen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.